Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/10732
Título : UNA PROPUESTA DIDACTICA PARA LA FORMACION INTEGRAL EN LOS ESTUDIANTES DE FISICA DEL NIVEL MEDIO SUPERIOR DE LA UNIVERSIDAD AUTONOMA DE NUEVO LEON MEXICO
Palabras clave : Methodological approach
integral training
educational teaching process
High School Physics
Geometrical Optics
Fecha de publicación : 16-ene-2013
Editorial : Lat. Am. J. Phys. Educ
Descripción : The present article shows a didactic approach to the classroom activities oriented to the student formation; we developed an integral study focused in the total understanding, taking into account the possibilities of the subject of physics, coupled with the potential of its didactics. The main basis is that in the same teaching activity the physical phenomenon can be: observed, modeled, interpreted, described, argued and verified all together. This involved building a Geometric Optics device coupled with Optics software. The classroom was equipped with computers to achieve the study of the physical phenomenon as described above.
Facultad de Ciencias Físico Matemáticas de la Universidad Autónoma de Nuevo León México.Centro de Investigación en Ciencia Aplicada y Tecnología Avanzada del Instituto Politécnico Nacional. Centro de Estudios de Ciencias de la Educación Superior “Enrique José Varona” Universidad de Camagüey, Cuba.
URI : http://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/10732
Otros identificadores : MEXICO CITY
1870-9095
http://hdl.handle.net/123456789/227
Aparece en las colecciones: Doctorado

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
LAJPE_448_Juan_Ruiz_preprint_corr_f-1.pdf386.29 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.