Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/11373
Título : ANALISIS DE LA REFORMA EDUCATIVA EN LA EDUCACION SECUNDARIA EN MEXICO E IMPLICACIONES DEL NUEVO PLAN DE ESTUDIOS EN LA MATERIA DE CIENCIAS II
Palabras clave : Education
secondary school
curricula
evaluation
Fecha de publicación : 16-ene-2013
Editorial : Lat. Am. J. Phys. Educ
Descripción : In Mexico, the educative reform that has been taking effect gradually in the secondary education from 2005, has eliminated some matters and created other that they concentrate in a single degree of studies the subjects of the education basic, waking up changes that represent a challenge for teachers, who besides to adapt to new academic loads, they face an approach different in the treatment from the new subjects. Beyond the conflicts that all reform can generate, the present paper is not a political or social analysis, but it approaches some differences between authorities of Secretaría de Educación Pública (SEP) and teachers, studying the implications of new curriculum of Sciences II (Physics).
Centro de Investigación en Ciencia Aplicada y Tecnología Avanzada,Instituto Politécnico Nacional. Instituto de Humanidades y Ciencias. SNI-CONACyT, COFAA y EDI del IPN.
URI : http://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/11373
Otros identificadores : MEXICO CITY
1870-9095
http://hdl.handle.net/123456789/881
Aparece en las colecciones: Doctorado

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
3Cuervo_E2009.pdf36.23 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.