Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/6888
Título : Crítica al análisis cultural predominante en la investigación educativa en México
Otros títulos : A CRITIQUE OF THE PREDOMINANT CULTURAL ANALYSIS IN EDUCATIONAL RESEARCH IN MEXICO
Autor : Ávila Meléndez, Luis Arturo
Palabras clave : educational research
anthropology of education
culture
Fecha de publicación : jun-2006
Editorial : Revista Mexicana de Investigación Educativa
Citación : Ávila, Luis (2006).Crítica al análisis cultural predominante en la investigación educativa en México”, Revista Mexicana de Investigación Educativa, COMIE, Vol. XI No. 30, julio-septiembre 2006, 1019-1036.
Resumen : This essay attempts to define two major anthropological currents that have influenced educational research in Mexico. The article suggests that the predominance of one of these currents has limited the role of the concept of culture in understanding the educational reality under study. By examining the type of cultural analysis employed in major educational research, I try to determine the limiting factors and the advantages of both anthropological currents presented. In addition, I clarify their possible usefulness for educational research and describe their scope.
URI : http://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/6888
ISSN : 1405-6666
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
rmiev11n30_Ingles.pdf528.3 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.