Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/6888
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorÁvila Meléndez, Luis Arturo-
dc.date.accessioned2012-09-13T05:04:32Z-
dc.date.available2012-09-13T05:04:32Z-
dc.date.issued2006-06-
dc.identifier.citationÁvila, Luis (2006).Crítica al análisis cultural predominante en la investigación educativa en México”, Revista Mexicana de Investigación Educativa, COMIE, Vol. XI No. 30, julio-septiembre 2006, 1019-1036.es
dc.identifier.issn1405-6666-
dc.identifier.urihttp://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/6888-
dc.description.abstractThis essay attempts to define two major anthropological currents that have influenced educational research in Mexico. The article suggests that the predominance of one of these currents has limited the role of the concept of culture in understanding the educational reality under study. By examining the type of cultural analysis employed in major educational research, I try to determine the limiting factors and the advantages of both anthropological currents presented. In addition, I clarify their possible usefulness for educational research and describe their scope.es
dc.language.isoeses
dc.publisherRevista Mexicana de Investigación Educativaes
dc.subjecteducational researches
dc.subjectanthropology of educationes
dc.subjectculturees
dc.titleCrítica al análisis cultural predominante en la investigación educativa en Méxicoes
dc.title.alternativeA CRITIQUE OF THE PREDOMINANT CULTURAL ANALYSIS IN EDUCATIONAL RESEARCH IN MEXICOes
dc.typeArticlees
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
rmiev11n30_Ingles.pdf528.3 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.