Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/22491
Título : El impacto de las tecnologías de la información y la comunicación en estudiantes de ciencias sociales: un estudio comparativo de dos universidades públicas
Otros títulos : The impact of information and communication technology on social science students: a comparative study of two public universities
Autor : Gómez Collado, Martha Esthela
Contreras Orozco, Leticia
Gutiérrez Linares, Delia
Palabras clave : Análisis comparativo, educación universitaria, proceso enseñanza/ aprendizaje, tecnologías de la información y de la comunicación.
Comparative analysis, information and communication technology, teaching learning process, university education.
Fecha de publicación : may-2016
Editorial : Universidad Autónoma del Estado de México
Citación : Revista Innovación Educativa 71
Resumen : The use of information and communication technologies (ICT) in different environments has opened the discussion on the advantages and disadvantages entailed in the educational environment. This study compared the conditions of the use of ICT in the universities of Granada and the State of Mexico. To obtain the results, a survey was carried out to a simple random sample. Of special importance was the constant use of the advances in the use of digital tools in the teaching/learning process in both universities, and each university presented specific conditions and circumstances unique to its environment.
Descripción : Innovación educativa: significado e importancia para el futuro
URI : http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/22491
ISSN : 1665-2673
Aparece en las colecciones: Revista Innovación Educativa

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
V16-71-61.pdfRevista 71 Innovación Educativa427.6 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.