Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/8404
Título : CREAR CON EL “NIÑO INTERIOR”; DISEÑAR LIBREMENTE ¡CON PASIÓN!
Autor : Lira, Yolanda
Vela Lira, Alethia Archilee
Lira, Yolanda
Vela Lira, Héctor Archivaldo
Palabras clave : Estados del “yo”, diseño competente, Inteligencia Integral.
Fecha de publicación : 2011
Editorial : fido.palermo.edu/servicios_dyc/.../130_35258_336con.docx – Argentina
Citación : fido.palermo.edu/servicios_dyc/.../130_35258_336con.docx – Argentina
Resumen : The realization of works in design proyects, require a pedagogy that takes into account the student as a person. Unfortunately among teachers exists vague profiles of emotional awareness with little knowledge and understanding of the emotional education, the emotional intelligence and the emotional competence concerning to the pedagogical improvement. With this trend we reflected on the differents ego states of the theory of the transactional analysis from Eric Berne all this in order to support the innovative design that reach the “inner child” that some many times is lacerated by the parental figure of the professor.
Descripción : Artículo de Investigación
URI : http://www.repositoriodigital.ipn.mx/handle/123456789/8404
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Publicado en línea.pdf298.45 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.